Zometa kullananlar..Dikkat !...

Aşağıda Hilmi Bezirci ve Ayça Sabuncu'nun uyarıları yer alıyor. Zometa'yı uzun süre kullananların dikkatle okumasını tavsiye ediyorum.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ayça Sabuncu

Ümit bey, konu şu ki annem 4 yıldır zometa kullanıyor. Çok faydalı bir ilaç ki zaten siz de bundan bloğunuzda bahsetmiştiniz. Ancak sorun şu ki; 2 yıldan fazla bu ilacın kullanılması, hastada osteonekroz gelişmesine sebep oluyor.

Annem şimdi osteonekrozdan kaynaklanan sıkıntıları yaşıyor. Bölgesel kemik ölümü gerçekleştiği ve orada açık bir yara oluştuğu için, annem şimdi çok ağrı çekiyor. iltihap yapıyor ve şişiyor. ağız kokusu da cabası... Operasyon yapacaklar, ancak bunun için 4-6 beklenmesi gerekiyormuş. Buna ilaveten, zometayı kestiler. Yani annemin kemikleri şimdi korumasız durumda ve tedavide gerileme süreci yaşıyor.
Bunun olabileceğini biz çok geç öğrendik. Annem 11 ay kadar önce diş çektirdi. Meğer diş çektirmek, süreci hızlandırıyormuş ve annem şimdi bu yan etkiyi yaşıyor. Zometa kullananların ağız ve diş sağlığına çok dikkat etmeleri gerekiyormuş. Bize bunu baştan söyleselerdi belki bu noktaya gelmezdik diye düşünüyorum.

Sizin de MM hasta ve yakınlarını bilgilendirmek üzere deneyimlerinizi paylaştığınızı biliyorum ve size teşekkür borçluyuz. Naçizane
Ricam şu ki; zometa ve osteonekroz gelişimi konusundan bloğunuzda bahsederseniz pek çok kişiyi bilgilendirmiş olacağımıza inanıyorum. çünkü bir hayli takipçiniz olduğunu biliyorum.
ilginize teşekkür eder saygılar sunarım

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

hilmi bezirci19 Şubat 2014 19:18


merhaba benim annem onkoloji hastası ve bu ilacı 10 senedir kullanıyor ve bu ilaç kullanılırken diş tedavisi uygulanmazmış bize hiçbir doktor böyle bir bilgi vermedi ve annem bir diş tedavisi geçirdikten sonra çene kemiği çürümeye başladı ve çene kemiğinden 4 kez ameliyat oldu ama çürümeyi henüz durduramadılar.

Yorumlar

  1. bizde de ilk nakilden önce diş taramasına gittiğimizde zometanın kesilerek tedavinin yapılabileceğini söylediler. tahminen 4 ay kadar zometa almadık. bu arada diş hekimimizin ( tesadüfen) tez konusu zometanın kemikler üzerindeki etkileriymiş.bu da şanssızlık içinde bir şanstı sanırım.ama kısa sürede çözülüyor. bunları dert etmeyin geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana ulaşabilirmisin,dişçinle iletişim kurmak istiyorum,annem de zometa kullandı,3 aya yakın oldu keseli,tedavi için konuşmak istiyorum,05332773082

      Sil
    2. Dişçimizin adını şu an hatırlamıyorum ama Gazi üniversitesi diş hekimliği bl. ankara müraqccat ederseniz yardımcı oluyorlar. geçmiş olsun

      Sil
  2. merhabalar... annemde yaklaşık 2.5 senedir zometa kullanıyor, şu an doktorumuz zometayı kesebileceğimizi söyledi ancak mm hastaların hepsi zomeytayı kullanmıyor sanırım... zometa alınmadığı zaman kemik savunmasız halemi geçiyor... bilgisi olan varsa cevaplanırsa çok sevinirim...

    YanıtlaSil
  3. 2,5 yıl yeterli bence. Demek ki kemiklerde bir erime yok. Gereksiz yere kullanmanın ise bildiğim kadarıyla çok sakıncası var.

    YanıtlaSil
  4. Benim doktorum (Meral Beksaç) zometanın hastalığa karşı korudugunu, son zamanlarda yapılan çalışmaların da bunu kanıtladığını söyledi ve 2 yıl dolduğu halde bir yıl daha devam kararı verdi. Ben de almaya devam dedim.

    YanıtlaSil
  5. Yaklaşık 1 yıl önce alt ust komple 13 adet implant yapıldı Şimdi kemik metastazindan zometa kullanılacak Dişlere Sıkıntı olusurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevabı bilmediğim için bu yoruma bir cevap yazmadım. Ama cevabı da merak ediyorum doğrusu. Bu konuda öğrendiklerinizi bize de anlatır mısınız?

      Sil

Yorum Gönder

Lütfen isim vererek doktorları kötüleyen yorumlar yazmayınız ve/veya yakınlarınızın vefatını bildirerek diğer hastaların moralini bozmayınız.
Yorumlarınızın yazı konusu ile ilgili olmasına dikkat ediniz. Genel konulardan ya da durumunuzdan bahsedecekseniz yorumunuzu Forum-2 yazısının altına yazınız. BLOGDAKİ YAZILARI, YORUMLARI TAM OLARAK OKUMADAN SORU SORMAYINIZ. ARAMA KUTUSUNU KULLANARAK SORMAK İSTEDİĞİNİZ KONUDA DAHA ÖNCE YAZILAN TÜM YAZI VE YORUMLARA ULAŞABİLİRSİNİZ.

Mail adresimi bulup mail atanlar: Mail'e cevap vermiyorum. Lütfen soru ve düşüncelerinizi blogdaki açık forum sayfasına ya da ilgili konunun sayfasına yazınız.

Pazarlama mesajlarını silmek için yorumlar denetlenmektedir, bu nedenle yorumunuzun yayınlanması BİRAZ ZAMAN ALABİLİR. Lütfen sabırlı olun, yorumunuz mutlaka yayınlanacaktır.

Katkıda bulunduğunuz için teşekkür ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lenalidomid (revlimid)

Forum - 1

1-Multiple myeloma (myelom) ile tanışma