Myeloma evreleri

Myeloma fazlarını (evrelerini) yazmayı, hastalıkla yeni tanışanlar için faydalı buluyorum :

Faz 1

  • Nispeten az sayıda kanser hücresi bütün vücuda yayılmış durumda. Kırmızı kan hücrelerinin sayısı ve kandaki kalsiyum miktarı normal. (Yani henüz kemiklerde bir çözülme yok.) 
  • Kemikte tümör (plazmatom) oluşumu yok. 
  • Kanda ya da idrarda M-protein miktarı çok düşük. Hastalığın belirtileri ortada yok.

Faz 2

  • Vücuda yayılan kanser hücrelerinin sayısı artmış.

Faz 3

Vücuda yayılmış kanser hücrelerinin sayısı yüksek. Aşağıdakilerden biri ya da bir kaçı gözlenebilir :

  • Kırmızı kan hücrelerinin sayısı çok azalmış (anemi).
  • Kemikler çözülmeye başladığından kandaki kalsiyum oranı normalin çok üstünde.
  • Üç kemik tümöründen (plazmatom) fazla tümör var.
  • Kanda ya da idrarda yüksek düzeyde M-protein var.

Yorumlar

  1. Öncelikle allah herkese şifa yakınlarınada sabır versin.Çok zor bir süreç,benimde babam 4 sene önce bu hastalığa yakalandı.Faz 3 te tespit edilebildi,çok acıki ne olduğu anlaşılana kadar luzumsuz oyalandı doktorlar.Ayaklarım bir acayip süngerlere basıyorum gibi diyordu,sporcu olduğu içinde kimse ciddi birşey oladuğunu anlayamadı,taaki artık yürürken yerlere düşene,dengesini kaybedip duvarlara çarpana kadar..Çok şükür sonunda iyi bir doktor bulduk ve 4 senedirde her 3 ayda 1 tahlil ve kontrollerini düzenli yaptırıyor.1 hafta öncesine kadarda herşey iyiydi.Ancak geçirdiği bir ishal(5 gün sürünce)dikkatleri çekti ve kendi doktoru hemen harekete geçti.Ve yine korkulan olduki idrarda az miktarda proteine rastlandı.Okuduğum raporunda ise malesef nüks yazıyordu.Velcade tedavisine başlandı...Şuan aşırı derecede panik ve korkuya kapıldım,yine internetlerde kayboldum Kİ sizin sitenizde geniş bir bilgiye sahip oldum.İçime biraz su serpildi diyebilirim.Babam 4 senedir gayet iyiydi hatta düzenli spor yapıyor halter bile çalışıyordu,yine eski fit sıkı formuna kavuşmuştu.Neden olur nasıl geri gelir anlayamıyorum...Faz 3 te yaşadığımız süreç çok zordu,kemoterapiler,kendi iliğinde elde edilen ilik nakli vs yazmış olduğunuz herşeyi geçirdik.Şimdi ne olucak ,nüks edenler var ise paylaşmalarını rica ediyorum...Velcade işe yarayacak mı...Allahım herkese acil şifalar diliyorum..
    S

    YanıtlaSil
  2. bizde bu hastalıkla tanışalı henüz bir kaç gün oldu , 1 ay önce annem hastaneye yattığında böbrek ağrısı ile yattı doktorlar şeker ve tansiyonun böbreklere zarar verdiğini düşündüler. fakat eve geldikten bir ay kadar sonra kan tahlili yapıldığında çıktı hastalığın ne olduğu. şu anda hastanede yatıyor ve 1-2 gün içerisinde kemoterapiye başlanacak.. çok endişeleniyorum.. inşallah çok iyi olacak buna inanıyorum bundan sonra sizin takipçinizim bizim yaşadıklarımızı da yorumlarımla aktarmaya çalışaçağım...Allah bütün hastalara şifa versin...

    YanıtlaSil
  3. Hastalığın geri gelmesinden o kadar korkmayın. Tekrar hücre toplama-nakil süreci ile uğraşmak can sıkıcı tabi, fakat yapacak bir şey yok.

    Babanız, hastalığı canlandırmak için bir şey yapmış olmalı. Canını sıkan şeyler mi oldu? Eğer öyle ise, hastalığın geri dönmesine sıkılmak onu daha da kötü etkiler. Hiç bir şeye aldırmayan bir ruh hali, sanırım daha faydalı olur.

    YanıtlaSil
  4. Ümit Bey ilginize teşekkürler,biliyor musunuz sanırım bugün bir mucize oldu,az önce tüm tahlil sonuçlarının temiz çıktığını öğrendik.Şuan yeniden doğmuş gibiyim..Birkaçgün sonra kendi dr u da değerlendirmesini yapacak ve neler olup bittiğini anlayacağız.İnşallah gerçekten bugün öğrendiğimiz gibi herşey yoluna girmiştir.Velcade işe yaradı sanırım..
    Sizin daha önce dediğiniz gibi sağlığımız iyi olduğunda da buraya yazmaya ,en azından diğer kişilere kendimce ümit olmaya çalışıcam..Allah hepimizin yardımcısı olsun,umarım bugünkü müjdeli haberde kursağımızda kalmaz..
    S

    YanıtlaSil
  5. annem ilk kemoterapisini aldı VAD verdiler şu an çok halsiz yorgun hissediyor. belden aşağısının ağrıdığını söylüyor ama yavaş yavaş kalkıp geziyor. Ümit bey ben kemoterapiden sonra ne zaman tahlil yapıldığını merak ediyorum.. yani annemin durumunun iyiye gidip gitmediğini ne zaman öğrenebiliriz. bu halsizlik ne kadar sürüyor. bu konuda bilgi verirseniz sevinirim. arzu

    YanıtlaSil
  6. 2007 yılı yazıları arasında yer alan "Tedavi süreci - VAD" yazısını okumanızı rica ediyorum. Aradan 4-5 yıl geçtikten sonra, pek fazla bir şey hatırlamıyorum doğrusu.

    YanıtlaSil
  7. Ümit Bey çok teşekkür ederim. Annem hasta olduğunu öğrendiğim ilk günden beri takip ediyorum yazdıklarınızı... Allah bu mübarek günlerde bütün hastalara şifalar versin. arzu

    YanıtlaSil
  8. ben az önce hasta olduğumu öğrendim araştırmaya başladığımda iyiki ilk burayı okudun ve güçlendim şu an dah fazla birşey yazamıcam ama deneyimlerimi paylaşmak isterim daha sonra

    YanıtlaSil
  9. Sayın Gülsen;
    Biz myeloma hastalarına çok yararlı bilgiler veriyorsunuz. deneyimlerinizi aktarıyorsunuz. size çok teşekkür ederiz. sizi fazla meşgul etmeden hemen konuya gireyim. kortizonu iğneyle almak gerçekten damarlara çok zarar veriyor. Türkiye'de ki hap şeklinde olanların (0,75 mg) 40 mg almak için 53 adet yutmak gerekiyor. bu da kolay olmuyor. ben Amerikadan her biri 4 mg olan haplardan getirtim. 10 tanesi 40 mg yapıyor. bunları kullanıyorum. böylece iğneden kurtulmuş oldum. imkanı olanlara tavsiye ederim.
    sağlıklı günler geçirmenizi diler, bu vesile ile ramazan bayramınızı kutlarım.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba bız bu hastalıkla 2005 yılında tanıstık.Annemın bacagındakı kırıkla hersey basladı.Kırıklar ılerlıyerek kafatasına kadar cıktı.tum vucudu platınlerle kaplı ve boyun platınlerle sabıtlendı.Artık bızım ıcın cok zor gunler baslamıstı.Cunku artık annem bızler gıbı yuruyemıyor du.Tamamen eve baglı kalmıstı.Hıcbırsekılde kendı ıhtıyacını goremıyordu.Bız hastalıgı 3. evrede yakaladık.Gecırdıgımız 12 amelıyattan,ve kemoterapılerden sonra bu son 1 aya kadar ıyıydı.Fakat ınanılmaz sıddetlı agrıları basladı onu uyutmıyacak oturtmıyacak kadar sıddetlı agrılar bunun sonucunda dun doktora gıttık ve rontgenler cekıldı bugun sonuclarımız bellı olacak dua edıyorumkı yıne bır kırıkla karsılasmıyalım dıye.

    YanıtlaSil
  11. merhaba yaklaşık 1 hafta önce babamın bu hastalıgını öğrendik. Babamın önce bel ağrısıyla şikayeti vardı yürüyemecek kadar..hullandığı ilaçlar fayda etmiyordu karnı şişmeye halüsülasyonlar görmeye başlayınca acile kaldırdık ve kan değerlerine bakılarak hemen diyalize aldılar akabinde böbreklerini düzeltme çabasına girdik 1 2 gün içinde kemoterapiye girecek babam 59 yasında eskisi gibi yürüyebilecekmi çok endişeliyiz..

    YanıtlaSil

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lenalidomid (revlimid)

Forum - 1

1-Multiple myeloma (myelom) ile tanışma